Informasjon

Røren barne- og ungdomsteater (RBUT) er et foreldredrevet teater som ble etablert i 1995. Vi har øvingslokaler på Røren barneskole i Øvre Eiker kommune. Som hovedregel kan man gå i teateret til man er ferdig på videregående. Vi har pr nå venteliste for å bli med i Drama 1 og 2. Vi har noen ledige plasser på ungdomsgruppen. Alle er velkomne til å søke, du behøver ingen erfaring og du kan gjerne start selv om du er ungdom.

Vi har forestilling 1 gang i året. Drama gruppene har forestilling på våren og ungdomsgruppen har en stor forestilling på høsten. Øvelsene som foregår en gang i uken er like mye en sosial sammenkomst som en øvelse. Her møtes venner og har det moro sammen enten om det er teaterlek eller «terping» av replikker.

Mer informasjon om teateret og historien finner du: HER!

Praktisk
RBUT har øvelse 1 gang i uken. Drama 1 og Drama 2 har øvelse tirsdag. Ungdomsgruppen har øvelse onsdager fra 18-20.

Drama 1 og 2 får undervisning i regi av kulturskolen i Øvre Eiker. Alle øvelsene foregår i gymsalen på Røren skole. Ungdomsgruppen har egen instruktør som er ansatt i RBUT.

Innmelding
Hvis du/ditt barn ønsker å bli med kan du søke på følgende måte:
1-7 klasse: Søk HER!
Ungdomsskole-VGS: Fyll ut DETTE skjema.

Har du flere spørsmål ta kontakt på Facebook eller HER!