Da var sommerferien over, og med det kommer den tradisjonelle kick-off helgen for teateret. Her samles foreldre og barn for å starte den store og morsomme jobben frem mot neste store forestilling i høst. I år blir det den spennende historien om Skatteøya som skal settes opp. Det blir skikkelig sjørøver stemning med pirater, fekting og sang. Det blir intense uker og helger frem mot premieren i november.

Historien om Skatteøya er kjent for mange via boken med samme navn skrevet av Robert L Stevenson. Her møter vi sjørøvergutten Jim som slår kloa i skattekartet til Bill Bones. Dette er starten på reisen til Skatteøya for å finne den fantastiske skatten. Her blir det høy flaskeføring, sang og masse spenning.

Rollene er fordelt og øvingen er i gang. Foreldrene jobber på spreng med kostymer, kulisser og forberedelser til den store premieren. Vi gleder oss!

Vi vil samtidig benytte anledningen til å rette en stor takk til Sparebanken Øst. Teateret har de siste 3 årene mottatt betydelig støtte fra Sparebanken Øst. Nå har teateret fått innvilget 3 nye år med støtte og vil takke for mulighetene dette gir. Bidraget fører direkte til en bedre og større oppsetning, samt videre drift av Røren barne- og ungdomsteater. Lokale støttespillere er helt avgjørende for driften av teateret, og et slikt stort bidrag betyr veldig mye for barn og unge i lokalmiljøet på Røren.

Kategorier: Nyheter